Pages

Friday, January 21, 2011

PaDaN muKe Akuh!


Al kisahhhhhhhhhh... tersebutlah kisah seorang insan yang seperti kebiasaan setiap petang kalau x hujan, aku akan ke IPG untuk bersukan. Macam biase aku akan bermain bersungguh - sungguh sehingga lupa daratan. Selalunya ayat nie la yang selalu timbul kat kepala ak sebab abah selalu cakap " kalau belajar, belajar betul2.. kalau beribadah buat dengan bersungguh - sungguh, kalau makan, makanlah dengan bersungguh2, kalau berborak, boraklah dengan bersungguh2 dannnnnnnnn kalau bermain- mainlah dengan bersungguh... So.. aku pun mainla dengan bersungguh - sungguh.. apabila sampai di IPG, aku terus masuk court takraw dan terus main tanpa memanaskan badan.. bagai orang yang baru jumpe takraw seperti baru je kuar hutan.. trus ak memulakan permainan tanpa menghiraukan yang diri aku belum lagi panas.. Tiba2........ lompat punye lompat.... kaki aku berbunyi.... x tau nk ckp mcm mane... fobia rasenyer... trus aku jatuh ke bumi ibarat seorang pendekar terkena letupan bom... lalu ak bangun dan truskan bermain mcm x de ap2... tiba2... jeng jeng jeng! kaki aku susah nak angkat... trase sakit jugak.. tp buat2 x sakit sbb aku rase diri aku seperti seorang pendekar yang kuat! lepas tamat game, aku trus duduk atas krusi dan semakin lame semakin sakit rasenyer... aaaaaaaahhhhhhhhhh!!!! aku x peduli! aku trus bermain tali skipping.. tapi, semakin lama semakin sakit... buat2 x sakit sudah... aku merisaukan keadaan ini kerana dengarnya ade perlawanan futsal minggu depan.. aku tkut x sempat recover... ahhhhhhhhh!!! padan muke akuh! kan dah jatuh!.. aku nak gelak puas69x.... kesian saje dari aku.. nk rehat sekejap sebelum pergi makan CAPATI!!!!!! mamamamakkkkkkkkkkk... capppppaaaaaaaatttttiiiiiiiii....onne! (NHAH)

0 katakata:

Post a Comment