Pages

Sunday, April 24, 2011

kalau lah aku tahu...

huh! dahsyat... kalaulah aku tahu.... malam td x kn ak pergi maen futsal... tgok! skrg ap dah jadi... besok dah la ad pertandingan inovasi... mcm mane la ak nk berdiri lame2... tkut tumbang je esok... harap2 sume berjalan dengan lancar... tuan rektor.. mintak maaf klo saya tertumbang esok... saya rase dh x berdaya dah nie.. hish! mcm hebat sgt maen futsal.. tgok skrg! sape susah! ak jgk... aku berdoa ke hadrat Allah smoga cepat sembuh... klo dah kurang sikit semangat la sikit untuk program esok... malam td ak x pernah merasa sakit sebegini... rase macam x tentu arah... x sampai sejam pun maen.. ak dh balik sbb x tahan giler... huh! dahsyat... cume Allah yg tahu... bawak kete pun dh mcm org mabuk sbb terlalu sakit.. first time dlm hidup ak, ak rase sakit sebegini.. x pasal2 air mate mengalir.. haha! ciwek giler ak... ak x nk nangis tp... x pasal2 tibe2... mungkin sbb sakit sgt kot... ak x nk pegi hospital... padan muke aku...!

Saturday, April 23, 2011

berpaintball besama cikgu2...


mmg sronok.... tp.... sakit kaw3x punyer klo kene badan... lebam ckup cun! sape yg x try lg... silalah try.....





senapang yg mamat nie pegang hargenye RM 2000.00





gambar nie adelah gambar otai2 dlm paintball (marshall)

Friday, April 22, 2011

seminggu lg! hoyeah!

tinggal seminggu saja praktikum.. seronok rasenyer.. tp...sedih pun ad... sedih giler bakkk... 3 bulan bkn satu jangka masa yang pendek.. tp....tempoh ini bakal tiba dalm seminggu lagi.. pasni sebuk pulak dgn kehidupan mktb... kepada anak2 murid ku... cikgu bkn x nak mengajar kamu trus... tp cikgu ada tanggung jawab laen iaitu belajar.. tp... klo ad masalah ap2... tanye ja cikgu... tp no phone cikgu x leh bg... kamu contact melalui fb ja.. x pun... hantar isyarat asap.. cikgu ingin meminta maaf kepada kamu sume andai ada tersilap kata terlanjur bicara.. bukan senang nk jadi baik... tp senang nak jadi jahat... setiap kali waktu kelas cikgu ada igtkn... jika kamu main... mainlah dgn bersungguh - sungguh... bila belajar... belajarla dengan bersungguh2.... bila tidur... tidurlah dengan bersungguh- sungguh....igt! masa trus berlalu meninggalkan kita... masa adalah sangat berharga kerana ia tidak dapat dibeli di kedai jam.. atau tidak boleh diundur semula... setiap detik yang dilalui ada sesuatu perkara yang perlu dibuat... x pe... nnt cikgu dtg semula sekolah ini tp untuk tempoh mase sebulan ja... tp... cikgu x ajar mane2 kelas sbb sibuk dengan kajian dan projek... rajin2 la blajar untuk mase depan yg terbina.. jgn dibazirkan sesuatu yang berharga kerana ia sgt diperlukan walaupun anda rase ia tidak perlu.....

selamat maju jaya! jadilah insan yg berguna utk kini dan selamanya demi bangsa, agama, negara dan masyarakat.. sentiasa muhasabah dan menginsafi diri.. 

Sunday, April 17, 2011

hish! ape aku dah buat nie..

oke wat hal... saya seorang yang suke buat hal... minta maaf dari hujung rambut ke hujung kaki... saya x bermaksud untuk melukakan hati sesiapa.. saya harap dimaafkan.. dan x kan berulang lagi.. izinkan saya menyusun 10 jari dan memohon sejuta kemaafan kepada anda... saya x pe ap2 niat pun untuk berbuat begitu.. saya hanya insan yang lemah yang melukut ditepian gantang.. x tau nak cakap mcm mane dah... satu masalah yg ditimbulkan oleh saya sendiri.. tengok! apa dah jadi? satu kerje pun x bergerak... padan muke kat saya.. jadi bengong kejap.. jadi macam org bodoh pun ade... jadi macam orang giler pun ade... sume ade la... pakej lengkap... saya mintak maaf banyak2... tkut kalau terjadi ap2...saya x sempat mintak maaf.... awak.... 

Saturday, April 16, 2011

lagi gambar...

sementara tggu cikgu kluar (sbb dtg ke kelas terlalu awal), amik gambar kejap....

padang skola nie kecik ja... sbb dah x da space...

cantik bukit nie klo tgok... gambar nie di ambil semasa menuggu guru dlm kelas keluar utk waktu ak...

bukit yg berdekatan dgn air terjun chepor...

mane la budak kelas yg ak ajar sampai 50 org.. dh kat tapak perhimpunan pun padat.. nie baru sesi pagi..

Parking kete dan tapak perhimpunan

Kalau pemberi coklat ni bace, tQ byk2.. cokelat nie sedap sangat.. 

Sekeping coklat yg diberi oleh seorang junior kepada seorang senior.. tQ! disebabkan junior nie... ramai budak skola dah tau cikgu hazizi ade fb! haha.. kantoi.. 

Friday, April 15, 2011

huh! lame giler x update..

nie la yg sempat2 sebelum menghabiskn sisa2 praktikum yg tinggal 2 minggu saja lagi...










Monday, April 11, 2011

mane perginya semua??

dkt sini ada seorang budak yg suke buat hal! eh! ko wat hal la! org sume wat keje ko wat ap? wat hal la! huh! penat maen fusal x ilang lg... oke buat hal... gitulah.. mengenai sebuah cerita seorang manusia yang buat hal! aku x tau la... pening aku dibuatnyer.. orang itu adalah aku... entah knp suke sgt bermain2.. eh! sedarlah kau wahai hazizi! engkau tu ingat bgus sgt ke.. ko maen2 byk la.. ko nie nak kene ke? keje menimbun2 tp... ko x buat pon... bile ko nk buat? eh! mmg la keje menimbun2.. tp... ak smpai x tau nk buat mane satu.. yg ko rajin taunye update blog... ap nk jd ha?! ko nk kene pakuk mcm gasing yg dipakuk? tau la.. tp... kajian tindakan ko mcm mane? igt! ketua jabatan nk tgok.. mmg aku suke wat hal! lecturer pembimbing ko dh bertukar jd... ko punyer keje kene update balik... sempoi2 jd ap? jadi sempoa! mmg nk kene! oke... wat hal di situ... nak kene tumbuk? ha silekan.. mmg nk kene.. sbb dh lame x kene! aku suke wat hal!

Saturday, April 9, 2011

hahaha!

huhuhu! hihihihi! hohoho! hehehehe! hahahahazizizizizizizizizi! saje je... rabbit (abit ngan abot) dh bg mkn... so biar depa mkn kyg2.. kesian... tuan rumah sbelah x bg mkn... sbb tuan rumah dh pindah.... kesian.. nnt dh cukup haul kite wat satay rabbit... haha! x pyh! jgn hrp! sbb rabbit2 tu cute! kucing (mamat)?? td ad.. nnt mlm nie dia dtg la nk mknn... siput2 (gary ngan mimi)? biar depa berdikari.. Miya (kura2)?? tgh tido lg... nnt dh bgun bru bg dia mkn... td johnny(anjing umah jiran yg besar dan garang) ad dtg... tp duk luar pagar je la.. dia dtg jln2.. tuan dia pegi lepas kn... tp bile dia bebas dia jd jinak... naseb baek najis mughallazoh... 

oke mlm nie kita main...... futsol! jom! jomla! jomla... jomla..... oke x nk sudh.. kajian tindakan? besok siap! ari slase mggu dpn ade observe bersame.. lecturer ngan guru pembimbing bahasa inggeris nk tgok... wah... aku brase bangge bila org dtg nk tgok ak mengajar.. dgn bi aku yg dh terburai ibarat...... pk la sendiri... td pegi tg rambutan... beli brg... kat sane bru lepas ujan..  tp.... kat giant x ujjhan.. oke letih sgt ari nie.. sbb x tau buat ap.... semakin tua semakin sebuk... hahaha!

ops! jom! jom! jom! oke x tau nk pg mane... kembalilah... x ingin berulang kisah sedetik berpisah... kpd sesiapa yg belum sembuh dari demam ke selesema ke batuk2 ke... smoga cepat sembuh... smell ya later...

Friday, April 8, 2011

wow! oke wat hal!

oke... tba2 lecturer pembimbing utk kajian tindakan aku telah bertukar... oke wat hal! nk menangis rasenye.. sedih.. ap yg sebenarnyer berlaku?? kepada sesiapa yg sedih jgk.. jgn la bersedih... dgr lh pujaan hati... haha! x de kene mengene oke.. balik trpaksa dikenselkn... sbb.. lecturer pembimbing ak dh bertukar... sedih rasenye x dpt balik.. bile sedih.. nk pegi mane? pegi ke mcD! wah dgn sape? dgn lecturer pembimbing sbb nak bincang pasal kajian tindakan... klo x... dh pecut dh kot sampai tg sepat... haha! mmg aku pegi carik pasal! sape suh buat appoinment? sape suruh? hati aku yg suruh... so... bile nk hntr kajian tindakan?? mggu dpn ari jumaat.. sblum tu ketua jabatan nk tgok dlu... pdn muke ak... haha... x pasal2... ak x tau knp??? knp sume ini berlaku??? pada aku?? bile la ak nk siap wat kajian tindakan.. kpd sesiape yg x sehat tu.. yg demam ke... minum ayer masak byk2... rajin2 mkn mcD ke KFC ke.... mmg cepat sembuh... oke wat hal... huh! penat rasenyer... td maen takraw kat mktb... mcm2 citer ak dgr... huh! dahsyat... kpd sesiape yg x  sehat.. smoga cpt sembuh... insyaAllah... oke! smell ya later..

Wednesday, April 6, 2011

Huh! terkejut dan menggigil seketika..

Assalamualaikum... semase sedang mengupdate entri terbaru (entri sblum nie)... lalu aku menjawab... waalaikumussalam.... lalu ak pandang pintu bilik gerakan sebab ad org bagi salam (mcm ak kenal suare nie... tp dimana ya?)... dgn muke yg rilek dan tak bersalah aku pandang ke pintu bilik gerakan.. alamak! gugur jantung ak.. tiba2 kaki rase kaki nie dh x jejak tanah... kepale jadi lembut.. dah mcm isi durian !.. mmg ak dh agak! org nie la yg dlm fikiran ak sbelum nie sbb suare mcm kenal... lalu aku pergi ke pintu lalu bersalam dengan beliau... sihat tuan haji? lalu beliau menjawab... alhamdulillah.. sihat2 saja... tgn ak menggeletar.. hairi dh masuk kelas.. sbb ade kelas english.. aku? kelas lg 30 minit.. so... aku je la yg melayan kedatangn org terpenting dlm jabatan sains.. iaitu Tuan Haji Lokmanhakim (Ketua Jabataan Sains) seriously.. x tau langsung beliau nak dtg... 

dlm kepala otak aku... rph ak? semalam ngan arinie? folio ak x bwk... oke mmg ak wat hal... sambil berbual.. beliau mengecheck aku punye rph yg x siap lg.. smlm ngan ari ni.. alamak! mase beliau tgh check.. tgn ak menggigil ya Allah.. cuma Allah yg tahu... dh la sorang2.. sume soklan nk kena jawab.. tolong.. aku rase td... jantung mcm nk pecah dan meletop ibarat bom atom.. aduh... Ya Allah tolonglah hamba Mu yg lemah ini... ternoda oleh dunia.. dkt 10 minit beliau check buku rph ak.. ak plak leka isi borang penilaian.. lepas dh abis check, beliau tanye bebrapa soklan yg x perlu dinyatakan di sini.. jd aku rase lega x tanye psl rph smalam ngan arinie... lepas dh abih tanye... beliau bukak balik rph ak.. nak tgok2... ak pun mggigil smula.. pastu beliau tulis komen2 kat rph ak.. lepas abih sume tue.. beliau kate... oke... saya nak beransur dlu... fuh!!!!!!!!!!!!!!! lega ak... lalu beliau pulang... boleh pulak beliau tanye.. ad kelas x lepas nie... aku dgn cemasnye mnjwb... ade... oke aku igt beliau nk observe... naseb baik x.. so.. mmg mengerikn... oke... aku mmg suke wat hal.. oke aku seorang trouble maker... 

x tau nk taip ap dah..

Aduh! sakit kepalaku! sakit.. x tau nak ckp dan taip mcmmane tu pun.. x tenang.. jiwa kacau! nie.. aku x suka tu aku x suke, so ap yg ak suke? oke ak x tau.. x tau dan trus x tau... knp? mengapa? bagaimana? caranye.. eh serabut! kelam kabut.. diam carik jawapan.. x tenang... mcm mane nk tenang.. keje byk.. tp nk kene fikir pasal bende laen.. ssh la org zmn skrg nieh.. eh! ntah x tau la.. malas nk lyn! be professional! skrg dh syp! hambik kauuu! ak bg sebijik.. mmg aku tau ego aku sgt tinggi! ak x tau knp?? mungkin EGO aku yg menyebabkn aku jd mcm nie.. oke mls nk pk! so.. ak nk pk jugak.. ak mmg x boleh ad mslh.. klo ad.. aku mesti nk setel kan dlu.. bru boleh buat keje.. eh! ah! lantaklah.. ap org nak kate! sbb ak mmg keras kepala! mmg la keras.. sbb ap? sbb ad tempurung kepala.. klo kepala nie lebut.. mcm2  la bentuk kepala yang kita boleh jumpe! mmg ak rase sgt bersalah... oke sori lg skali! sbb EGO yg sgt tggi sukar utk direndahkan levelnyer.. mungkin dsbbkn aku org sayya.. ak cume boleh sampai super sayya 3... super sayya 4 blum lagi sbb tggu abih blajar dlu... nak naekkn EGO lg tggi kene tggu dlu.. mmg aku kuat macam goku.. tp... kdg2 prangai mcm bezita ckit... kdg2 ak boleh jd go-ten.. maklumla.. aku nk jadi sume org!.. apa yang org nk kate.. yg penting kita jd diri sendiri...ah! 

            Mase lwn fliza.. huh! mmg susah.. abg goku try lwn... tp kalah sebenarnye... bezita x dpt tolong sebab dia ade kat wad bersalin mase tu bulma dah nk bersalin anak kedua.. dia x dpt nk tolong.. lgpun tu aku yang suruh dia tmnkn isteri dia...nseb bek ak dtg tolong lwn... mase tu piko bg goku mkn kacang dewa.. so goku bgun smula tolong aku lawan... dush2x.. ak kene blasah ngan fliza.. pahtu goku kene potong bdn dia ngan fliza.. aku bgun dgn pantas dan trus buat kamekameha 69x kuasa petala langit! sssssssssuuuuuuuuuuuzzzzzzzzzzzzzz!!!! ..tba2.. terdgr suare org kejut..nur hazizi amir hamzah!! nur hazizi amir!! nur hazizi!! hazizi!! zizi!! gg!! zi!! g! bgunla!!!... dh pukul 6 pagi nie... siap2 pegi skola.. huh! habis! ak.... igt mcm skjp ja tdo... rupe2nyer dari pkul 9 lebih mlm td ak dh tdo.. eh! RPH?? siap ke x? kajian tindakan? habis aku! kajian tindakan bru brgnjak ckit..ad kelas plak tu arini.. eh! ap dh jd dgn ak nie sejak belakangan nie.. eh! klo mcm nie kene balik umah mggu nie.. eh! x boleh jd... kene jgk balik.. utk mndptkn ketenangan.. 

             oke sori.. harap dapat trima kemaafan ini.. biase la mulut orang.. klo nk citer pasal mulut orang nie... 100 thun pun x abis..  klo x kene wat surat tunjuk sbb la nie.. dh la nk taip kajian tindakan.. pahtu, nk kene buat surat tunjuk sbb dgn surat minta maaf 20 muka surat mcm yg diminta oleh unit praktikum sbb x dtg taklimat praktikum.. haha! padan muke aku! oke wat hal! oke mmg seorang trouble maker...

Tuesday, April 5, 2011

Lg skali!

huh! padan muke la kau! rph ko mane? dh siap blum? hari ade dua kelas kn? ko buat ap mlm td? dgn sape ko pegi lepak malam td? pkul brape ko balik mlm td? ko ap kes? ko nak blaja ke x nak? ko pegi lepak kat mane? sejak ble ko kuar?

jwpn:
trima kasih!
rph x buat lg, 
blum siap lg,
yup 2 kelas yg mengharukan,
bxrxxxxan (teka sendiri),
lepak ngan orang la!,
5.00 pg, 
entah! x tau knp jd mcm nie!,
sape x nk blajar? tggl sikit je lg nk habis (insyaAllah),
x boleh bgtau ak lepak kat mne! 
lepas skola smlm..

oke nk bersiap pegi skolah! habis ak kali nie.. 
mntk maaf klo ade silap salah smase melepak2 td ! 

Monday, April 4, 2011

wah.. teruknyer

As Salam.. sebelum mula apa2 aku ingin memulakan penulisan ini dengan dua rangkap pantun:

depan belakang kanan kiri atas bawah
name blog ak orang dah complain
aku ini hanye insan yg lemah
yang sgt suke bermain main

tiada kata dapat dirungkai
hanya senyuman dapat diberi
salam di dibalas tanda berbudi
itulah dia nama hazizi

esok adalah hari yg agak memenatkan sebab ada dua kelas english dan sains jumlah keseluruhannya 2 jam. Tadi diobserved oleh guru pembimbing terchinta dan beliau nak tgok folio dulu bru boleh bagi borang penilaian. Aku agak seronok pagi tadi sebab kene tegur dengan guru Penolong kanan hal ehwal murid kerana aku masuk kelas lewat. Jadi padanlah muke aku yg terlewat 2 minit masuk ke dalam kelas. Slalunya guru sebelum kelas aku akan kuar lewat sikit, tapi hari ini dia keluar awal rupanya.. lg skali! padan muka aku! oke.. ini adalah kali pertama aku ditegur sebab sebelum nie praktikum x pernah kot! x pe.. oke! padan muke aku.. Kebetulan guru HEM itu ad kelas disebelah kelas aku.. so dia tggu bdk kelas dia x naik lagi dari padang kot x pun makmal sains x pun bilik KH tp entahla.. so nmpk kelas yg ak nk masuk x de cikgu.. beliau masuk kejap suruh student ak diam.. ak tggu ja kat luar.. beliau mmberi arahan supaya murid di dalam kelas diam.. mase beliau keluar, beliau x prasan aku dh tggu kat luar agak lama di situ. Murid2 ak x brani nk ckp yg ak dh tggu kat luar dan aku jenis x suke kacau org sdg bercakap.. jd biarkan ja..

Mase aku sedang mengajar dan sdg diobserve cikgu HEM tu paggil aku keluar kelas kejap dan memberi beberapa nashi-hurt. X pe.. aku trima semuanya. Silap aku..Lagi skali! pdn muke aku... oke.. beliau x prasan kot guru pembimbing kesayangan ada kat blakang.. tp x pe.. aku trima dgn hati yg terbuka. Sekarang praktikum tggl sebulan utk dihabiskan. Byk perkara yg perlu disetelkan. Jd ini adalah tanggungjawab aku! tp ak msih berfikir.. Nk balik ke x nak mggu nie?? HEY! kajian tindakan kau belum siap lagi la panda! oke... wat hal.. nnt aku buat la.. tgh buat la nie.. tgh carik idea yg sesuai utk dimasukkan ke dalam gorengan kentang yang disadur cheesee! jgn rentung sudah. Oke trima kasih sebab bg komplen pasal name blog saya! saya trima komplen tersebut dgn hati yg terbuka. Jd wat mase skrg nie biar ah dlu.. lepas sume keje dah setel.. esaimen dh hantar bru.. saya fikirkan name blog yg bru.. oke! di bawah nie adalah bukti keseerabutan ibarat akar pokok kelapa sawit.. tau pokok benjen nama jawanye.. entah betul ntah idak ejenye.. 






ini dlu wat mase nie.. oke sebelum aku berundur diri, aku ad serangkap pantun...

sopan santun budaya kita
jgn dikenang kpd yg tiada
klau umur masih ada
bolehla kita bersua muka

sekian, terima kasih! AR AR AR AR AR AR AR AR AAAARRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHH!!!!! Lg skali! PADAN MUKE AKU!

agak sibuk!

huh! kajian tindakan aku! byk lagi x buat... jumaat nie kene hantar kat lecturer.. tolong la.. x sggup lagi rasenyer nk menanggungnya... kepala dah asyik pening je nie... mmg wat hal! td kene observe dgn guru pembimbing... last observe... lega raseyer... seriously lega... sekarang tengah wat hal kajian tempatan.. eh! kajian tindakan... dh kebuntuan di sini... saya masih berada di sekolah ketika ini... walaupun mase rehat terpakse dikorbankan.. petang nie nk pegi ke library sekejap.. sbb resources masih x cukup walaupun dah lima buku aku rujuk... masih jugak x cukup untuk support aku punyer kajian.. syukur dapat keluarga yang memahami sbb slalu col dikala aku kebuntuan idea... nnt ad ja idea abah bagi... x pun emak yang bagi idea...depa cikgu mesti byk idea..  trima kasih! sayang mereka! mereka juga penguat smgt.. tp... nk balik ke mggu nie?? dh sakit rumah (homestay eh! homesick) dah nieyh! x pe ckit lagi.. truskan menaip... menaip blog la tapi.. huh! dahsyat! lepas nie apa lagi ak nk taip... walaupun tggl bbrape bulan lagi kat maktab (klo x de ap2 mslh) makin sebuk plak rasenyer.. sabar ya hazizi.. nnt kita cari damai di hati... 


hairi sambil menyentap dan berkata GITULAH GG!!

Friday, April 1, 2011

jom!

jom kita pergi bercapat sebelum tdo! bagi menghilangkan tekanan menaip kertas kerja kajian tindakan.. agak2 dah release sikit bru la kite balik umah.. klo x... kite lepak sampai lebam... jom la! jom la! .. boring la lepak sorang2... klo kene kidnapp... sesiape pon x kn tau! jom la! ok! jumpe anda di sana! ... saya bla dlu!..