Pages

Thursday, January 26, 2012


Allah selamatkan kamu.. Allah selamat kan kamu.. Allah selamatkan kamu..

Slamat hari lahir diucapkan kepada insan yang teristimewa dalam hidup ini.. hari ini 26 Januari 2011 adalah hari lahirnya.. Smoga panjang umur murah rezeki.. Smoga sentiasa mendapat perlindungan dari Allah dan mendapat berkatNya.. Jadilah anak yang solehah dan sentiasa bersungguh - sungguh dalam apa saja perkara yang dilakukan.. X sangka, dah 21 tahun rupenyer umurnye.. hehe.. nampak mcm muda ag.. jadilah kakak dan adik yang dicontohi serta jadilah seorang pelajar yg sentiasa bertanggung jawab serta tidak juga lupe kepada insan yg disayangi yang sentiasa sangat memrlukan  semangat dan sokongan dari awak.. hehehe.. Smoga menjadi insan yang cemerlang, gemilang, terbilang dan terbaikk! sekian..


Wednesday, January 4, 2012

perginya tahun 2011 M



Tahun 2011 telah pun berlalu dan 2012 menyahut untuk meneruskan perjalanan. Tanpa disedari banyak perkara pahit manis yang telah ditempuh. Tujuan aku mengupdate entri kali ini adalah untuk menceritakan pengalaman yang telah ak lalui sebagai seorang anak, abang, pelajar dan bakal guru. Banyak perkara yang telah ak pelajari. Tahun 2011 juga merupakan tahun yang bermakna untuk aku. Dan perkara itu akan mempengaruhi hidup aku sehingga ke akhir hayat aku. Pada tahun ini juga ak mengenali seseorang yang sangat bermakna selain keluarga aku di dalam hidup aku. Terima Kasih kerana sudi menerima saya seadanya dan sudi menemani diri ini semasa susah dan senang. Tp.. sekarang duduk berjauhan.. semakin rindu rasenyer.. x sabar nk jumpe.. Untuk pengetahuan beliaulah yang tolong cantik - cantik, hias - hiaskan blog saya ni. kan dah cantik, klo x berserabut jgk. Terima Kasih dari Saya. Tahun 2011 merapakan tahun akhir ak belajar. Memang sangat sebuk, tp disebabkan dorongan yang telah dberikan oleh keluarga dan awak serta rakan - rakan serta para pendidik2, ALHAMDULILLAH, semuanya telah berjalan dengan lancar. Banyak kenangan yang dicipta dan SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2012.. Tp.. ak rase diri aku masih banyak yang perlu diperbaiki. So, azam tahun 2011 ad yang dah tercapai antaranya adalah.. ehem2.. trima kasih kerna menerima diri ini yang banyak kekurangan dan kelemahan.. TERIMA KASIH BYK2.. hehe nk genya pulak kat sini.. sori.. So, azam tahun ni plak adalah.. untuk membaiki kelemahan dan kekurangan diri untuk menjadi insan yang cemerlang, geemilang dan terbilang.. INSYAALLAH.. semua tanggungjawab perlu dipikul untuk keluarga, masyarakat, negara dan... ehem2.. haha! sekian untuk petang ni..

p/s---> rindunyer lah.. :(


LaGu PilihaN

UNIC- MAHLIGAI KASIH

Duhai kasih cuba kau dengarkan
Isi hati penuh kejujuran
Dengan sepenuh keikhlasan
Ku dambakan pengertian

Jangan kau dengar fitnah dunia
Kerna ianya dusta semata
Menghancurkan kesucian
Jalinan kebahagiaan

Sebenarnya aku merasa
Sinar cahaya yang gemilang
Ketika kau beriku harapan
Dan sering aku harapkan
Cinta berlandas keimanan
Dan kasih suci kitakan diberkati

Ku cuba sedaya
Agar dirahmati perhubungan yang telah terbina oh
Kerna pasti aku
Yang akan merasa pedihnya kehilangan insan sepertimu

'Kasih kuharapkan cinta kita kan terus kekal hingga ke syurga'

Tuhan berikanlah
Ketabahan hatiku untuk membina impian kasihku oh
Bersama mengharapkan
Ketulusan cinta ini hingga terbina mahligai bahgia oh

 


p/s -------->Sudi - sudilah dengar wahai yang teristimewa..

Sambungan.. 24072006






Semasa di rumah x tau ap nak buat, jadi sambung semula ceritera 24/7/2006.. kenangan terpalit dikala duduk berseorang menunggu giliran untuk mendaftar. Ketika itu tutor bernama miss Ho wen jye.. Ruangan pendaftaran terbahagi kepada 5 unit kerana unit F hanye ad 5 kelas. F1 utk prasekolah, F2 pengajian Cina, F3 matematik, F4 pendidikan Jasmani dan akhir sekali kelas yang aku duduki iaitu F5.. Semasa menunggu giliran sempat juga berkenalan dengan rakan2. Pada masa itu aku hanya duduk diam dan termenung, samaada adakah benar aku ingin menjadi seorang guru? Aku mendalami perasaan dilubuk hati yang mendalam tanpa sebarang ragu. Ini kerana cita- cita ak adlh untuk menjadi seorang doktor gigi.

Aku tiada masalah semasa di Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan. Cuma ak bermasalah dengan rakan2 setutor ku.. kerana mereka semua adlh top2 student semasa di sekolah menengah dengan kebanyakkan mereka mendapat 9A dan ke atas, sedangkan ak hanya mendapat 2A. Aku x kesah apa orang nak kate, yang penting ak jadi diri sendiri tanpa pengaruh orang laen.. Pernah suatu ketika, test untuk subjek biologi ak telah mendapat markah tertinggi di dalam kelas tutor berkenaan.. Seorang budak yg sombong telah berkate pada ak, weh ko 2 A pun boleh dapat markah tinggi ke? ke kau tiru orang tak pon ko bawak nota masuk perikse.. Ak tergamam dan terkejut.. Ak tak sangke ad jgk yang sggup kate mcm tu kat ak.. x pe, itu rezeki ko mase ko spm dlu.. Ak x kisah.. yg penting ak nak jadi ap yang ak impikan..

Ak igt lagi sampai sekarang.. ye.. ak tau ak bodoh.. tapi ko x pernah tgok betapa ak struggle nak capai cite2 ak.. secara jujurnye, kat matrikulasi ak ad 3 orang kawan.. pada asalnye 5 orang, tp yang dua orang kawan sejak duduk diasrama telah keluar dari kolej matrikulasi untuk pergi ke rusia mendapat tajaan biasiswa dalam bidang perubatan. Aku terasa kehilgan kerane mereka berdua ak aggap seperti tutor ak untuk betanyakan soalan mengenai akademik.. Kami slalu study bersama, makan bersama dan kebanyakkan aktiviti kami lakukan bersama. Tahniah utk mereka berdua..

Ketika ak belajar di kolej matrikulasi, ak masih tringat semasa mula2 meyemak keputusan temuduga untuk masuk ke IPG, ak telah gagal dalam temuduga tersebut. Lalu ak membuat rayuan dengan arahan bapak aku. Aku turutkan sahaja kata - katanya. pada 21 Julai 2006, ak telah menyemak untuk keputusan rayuan maktab, akhirnya ak telah berjaya ditempatkan di Institut Perguruan Ipoh (IPG kampus Ipoh).. Berdebar jantung ak hanya Tuhan yang tahu, kerana tarikh pendaftaran adalah 24 Julai 2006.. Ak menelefon ayahanda kesayangan utk memberi tahu pada pukul 1.45 (selepas zohor).. Abah bagi ak tempoh untuk berfikir sampai pukul 4.00 petang.. sama ada ak setuju atau tidak.. Akhirnyer aku pasrah dan trpaksa melupakan hasrat untuk menjadi seorang doktor gigi yg merupakan cite2 ak sejak ak kecik lg.. (sebab 2 ak jage gigi aku cantik2 sbb nk tunjuk contoh kat orang doktor gig, giginye hendaklah cantik tersusun dan teratur.. mcm x de kene mengene).. 

p/s-----> Bagaimane ak bleh tibe2 plak tukar bidang nk jadi cikgu sedangkan cite2 ak nak jadi doktor gigi?

Oke.. tggu plak episod seterusnyer.. bersambung..